Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
podmiotu i przedmiotu, dzięki czemu możliwe jest nowe spojrzenie na
rzeczywistość. Efektem najczęściej odczuwanym jest możliwość przekazania
takiej palety odczuć i wrażeń, jakich nie jest w stanie przekazać proza.
Bezpośredni przekaz zawarty w poezji omija drogę pośrednią, którą stanowią
nieadekwatne do rzeczywistości terminy logiczne i gramatyczne. Terminy te

ugruntowują panowanie subiektywności, które będąc uwarunkowane metafizycznie,
powoduje, że jawność bytu kierowana jest w bezwarunkowe
uprzedmiotowienie wszystkiego.
Heidegger nie wyraża tak jasno jak Nishida przekonania, iż odrzucenie
więzów logiki klasycznej prowadzi albo do braku logiki w ogóle (irracjonalne
nierozróżnianie), albo do 'logiki paradoksu'. Niemniej jednak jego wnioski
wskazują na to, że prawda bycia
podmiotu i przedmiotu, dzięki czemu możliwe jest nowe spojrzenie na <br>rzeczywistość. Efektem najczęściej odczuwanym jest możliwość przekazania <br>takiej palety odczuć i wrażeń, jakich nie jest w stanie przekazać proza. <br>Bezpośredni przekaz zawarty w poezji omija drogę pośrednią, którą stanowią <br>nieadekwatne do rzeczywistości terminy logiczne i gramatyczne. Terminy te <br>&lt;page nr=293&gt;<br>ugruntowują panowanie subiektywności, które będąc uwarunkowane metafizycznie, <br>powoduje, że jawność bytu kierowana jest w bezwarunkowe <br>uprzedmiotowienie wszystkiego. <br>Heidegger nie wyraża tak jasno jak Nishida przekonania, iż odrzucenie <br>więzów logiki klasycznej prowadzi albo do braku logiki w ogóle (irracjonalne <br>nierozróżnianie), albo do 'logiki paradoksu'. Niemniej jednak jego wnioski <br>wskazują na to, że prawda bycia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego