Typ tekstu: Książka
Autor: Szaniawski Klemens
Tytuł: O nauce, rozumowaniu i wartościach
Rok: 1994
racjonalnego sterowania działalnością naukową w skali kraju lub grupy kooperujących krajów.
W dalszej kolejności podjęto badania nad dynamiką rozwoju nauki (typowym przykładem jest głośna praca T.S. Kuhna) oraz nad nieformalnymi relacjami, jakie zachodzą w środowisku uczonych. Tu właśnie jest miejsce na refleksję nad rolą autorytetu w nauce, zjawiskiem znacznie subtelniejszym niż np. organizacyjna strona badań naukowych. Spróbujmy uprzytomnić sobie, na czym ta rola polega.
Otóż najważniejsze wydaje się oddziaływanie autorytetu jako twórcy standardów pracy naukowej. Widać to szczególnie wyraźnie na przykładzie humanistyki, w której pozory osiągnięć często uchodzą za osiągnięcia rzeczywiste. Uczony cieszący się w swoim środowisku zasłużonym autorytetem przeciwdziała
racjonalnego sterowania działalnością naukową w skali kraju lub grupy kooperujących krajów.<br> W dalszej kolejności podjęto badania nad dynamiką rozwoju nauki (typowym przykładem jest głośna praca T.S. Kuhna) oraz nad nieformalnymi relacjami, jakie zachodzą w środowisku uczonych. Tu właśnie jest miejsce na refleksję nad rolą autorytetu w nauce, zjawiskiem znacznie subtelniejszym niż np. organizacyjna strona badań naukowych. Spróbujmy uprzytomnić sobie, na czym ta rola polega.<br> Otóż najważniejsze wydaje się oddziaływanie autorytetu jako twórcy standardów pracy naukowej. Widać to szczególnie wyraźnie na przykładzie humanistyki, w której pozory osiągnięć często uchodzą za osiągnięcia rzeczywiste. Uczony cieszący się w swoim środowisku zasłużonym autorytetem przeciwdziała
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego