Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1971
gdy tłok będzie się poruszał z pewnymi oporami, niż gdyby był za luźny. Zawsze bowiem możemy go przepolerować w dolnej jego części bardzo drobnym papierem ściernym o gradacji 500-600.
Rys. 1a przedstawia tłok silnika "Gnom", natomiast na rys. 1b widzimy tłok silnika "Komar". Obydwa tłoki ustawione są w osi sworznia tłokowego.
Już na pierwszy rzut oka widać znaczną różnicę w budowie obydwu tłoków.
Tłok "Gnoma" ma na denku nadlew, a ponadto różne są odległości od sworzni do ich górnych krawędzi.
Na rys. 2 przedstawiony został przekrój cylindra z zaznaczonymi obrysami obydwu tłoków w górnym położeniu korbowodu.
Tłok "Komara" wystaje z
gdy tłok będzie się poruszał z pewnymi oporami, niż gdyby był za luźny. Zawsze bowiem możemy go przepolerować w dolnej jego części bardzo drobnym papierem ściernym o gradacji 500-600.<br>Rys. 1a przedstawia tłok silnika "Gnom", natomiast na rys. 1b widzimy tłok silnika "Komar". Obydwa tłoki ustawione są w osi sworznia tłokowego.<br>Już na pierwszy rzut oka widać znaczną różnicę w budowie obydwu tłoków.<br>Tłok "Gnoma" ma na denku nadlew, a ponadto różne są odległości od sworzni do ich górnych krawędzi.<br>Na rys. 2 przedstawiony został przekrój cylindra z zaznaczonymi obrysami obydwu tłoków w górnym położeniu korbowodu.<br>Tłok "Komara" wystaje z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego