o różnych poziomach agregacji lub dekompozycji tych funkcji,<br> zakres stosowanych narzędzi i metod zarządzania, uwzględniający istniejący dorobek nauk organizacji i zarządzania,<br> zakres działań wykonawczych, zasobów i jednostek organizacyjnych systemu zarządzanego objętych zarządzaniem (w stosunku do wszystkich działań, zasobów i jednostek organizacji).<br>Zagadnienie kompleksowości jakości zostało przedstawione w rozdziale 1. Przywołując syntezę zawartych tam rozważań, można wyróżnić następujące wymiary kompleksowości jakości dowolnego obiektu zarządzania:<br>1) wymiar procesu (czasu) istnienia obiektu,<br>2) wymiar strukturalny, charakteryzujący złożoność wewnętrznej i zewnętrznej struktur przedmiotowych rozpatrywanego obiektu,<br>3) wymiar badawczy, reprezentujący liczebność zastosowanych względów badawczych,<br>4) wymiar podmiotowy, odzwierciedlający poziom zaangażowania oraz liczebność podmiotów, ich potrzeb i