Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
groteski Hugo) jako naśladowanie rzeczywistości. Dlatego Schlegla rażą pojawiające się w sztukach Szekspira elementy krotochwili, naśladujące obyczaj oraz postaci błaznów: klauni bywali realnie na dworach królewskich, ale to nie powód, by wprowadzać ich do dramatu. W tej niechęci odbija się prawdopodobnie postawa krytyka eliminującego z koncepcji sztuki i artysty element szaleństwa. (Może na eksponowaniu przez Wiktora Hugo roli błazna zaważyła też chęć polemiki w tym punkcie ze Schleglem).
Obrona Szekspira przez Schlegla była totalna, opierała się między innymi na odmiennym niż w XVIII wieku pojmowaniu idei prawdy w sztuce. Pod piórem Schlegla dzieła Szekspira okazywały się również prototypem nowej konstrukcji intelektualnej
groteski Hugo) jako naśladowanie rzeczywistości. Dlatego Schlegla rażą pojawiające się w sztukach Szekspira elementy krotochwili, naśladujące obyczaj oraz postaci błaznów: klauni bywali realnie na dworach królewskich, ale to nie powód, by wprowadzać ich do dramatu. W tej niechęci odbija się prawdopodobnie postawa krytyka eliminującego z koncepcji sztuki i artysty element szaleństwa. (Może na eksponowaniu przez Wiktora Hugo roli błazna zaważyła też chęć polemiki w tym punkcie ze Schleglem).<br>Obrona Szekspira przez Schlegla była totalna, opierała się między innymi na odmiennym niż w XVIII wieku pojmowaniu idei prawdy w sztuce. Pod piórem Schlegla dzieła Szekspira okazywały się również prototypem nowej konstrukcji intelektualnej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego