Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
do samochodu ciężarowego jest taka sama jak jej poprzedniczki - czarna i okrągła. W rzeczywistości różnią się one zasadniczo. Najczęściej stosuje się nadal opony z osnową tekstylno-stalową, których główną wadą jest skłonność do odkształceń i przegrzewania, zwłaszcza podczas jazdy ze znacznym obciążeniem i dużą prędkością. Nowoczesne ciężarówki i ciągniki siodłowe, szczególnie te wykorzystywane w transporcie międzynarodowym, wymagają stosowania tzw. opon całostalowych, a więc takich, w których konstrukcji wykorzystany jest wyłącznie odporny na deformacje kord stalowy.
We współpracy z firmą Michelin, właścicielem 52% akcji polskiego producenta opon, olsztyńskiego Stomilu, opracowano pierwszą polską oponę całostalową o rozmiarze 12 R 22.5 152/148L
do samochodu ciężarowego jest taka sama jak jej poprzedniczki - czarna i okrągła. W rzeczywistości różnią się one zasadniczo. Najczęściej stosuje się nadal opony z osnową tekstylno-stalową, których główną wadą jest skłonność do odkształceń i przegrzewania, zwłaszcza podczas jazdy ze znacznym obciążeniem i dużą prędkością. Nowoczesne ciężarówki i ciągniki siodłowe, szczególnie te wykorzystywane w transporcie międzynarodowym, wymagają stosowania tzw. opon całostalowych, a więc takich, w których konstrukcji wykorzystany jest wyłącznie odporny na deformacje kord stalowy.<br>We współpracy z firmą Michelin, właścicielem 52% akcji polskiego producenta opon, olsztyńskiego Stomilu, opracowano pierwszą polską oponę całostalową o rozmiarze 12 R 22.5 152/148L
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego