Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
uderzało w kształcie plastycznym przestawień irlandzkich. Należał on do przebrzmiałej konwencji realizmu mechanicznie kopiującego rzeczywistość na scenie, zamiast dokonywać w niej wyboru, artystycznie ją interpretować i komponować. Najwyraźniej Irlandczycy nic nie słyszeli o doświadczeniach polskiego neorealizmu i innych podobnych.

Teatr Współczesny z Warszawy

Na zaproszenie Polaków do uczestnictwa w festiwalu szekspirowskim zdecydowano się w jakiejś dalszej fazie przygotowań; które trwały dwa lata. Na pierwszej liście zaproszonych zespołów

figurował Berliner Ensemble ze wschodniego Berlina, lecz od chwili wzniesienia "muru Ulbrichta" nie ma on dostępu na wyspy brytyjskie. Celowość tej represji politycznej jest bardziej niż wątpliwa, ale w tej chwili obchodzi nas to
uderzało w kształcie plastycznym przestawień irlandzkich. Należał on do przebrzmiałej konwencji realizmu mechanicznie kopiującego rzeczywistość na scenie, zamiast dokonywać w niej wyboru, artystycznie ją interpretować i komponować. Najwyraźniej Irlandczycy nic nie słyszeli o doświadczeniach polskiego neorealizmu i innych podobnych.<br><br>&lt;tit&gt;Teatr Współczesny z Warszawy&lt;/&gt;<br><br>Na zaproszenie Polaków do uczestnictwa w festiwalu szekspirowskim zdecydowano się w jakiejś dalszej fazie przygotowań; które trwały dwa lata. Na pierwszej liście zaproszonych zespołów<br><br>&lt;page nr=63&gt; figurował Berliner Ensemble ze wschodniego Berlina, lecz od chwili wzniesienia "muru Ulbrichta" nie ma on dostępu na wyspy brytyjskie. Celowość tej represji politycznej jest bardziej niż wątpliwa, ale w tej chwili obchodzi nas to
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego