Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
nie narzucają sposobu gry), eksponował widowiskowe walory malowniczo komponowanych obrazów, a dążenie do zadowolenia publiczności wyrażało się niezwykle wartkim biegiem akcji.
Okazało się oto, że na uznanie i powodzenie w teatrze może liczyć banalizująca romantyczną koncepcję sztuki produkcja masowa. Teatr romantyczny wedle stylu Dumasa oznaczał tyle, co narzucenie utworowi romantycznego sztafażu - tematów, charakterów, wystroju scenicznego. Dbałość o widowisko miała być z woli autora ważniejsza niż eksponowanie tekstu dramatu. Można to ująć inaczej: tekst powinien być pisany z myślą o tym, jak wypadnie na scenie.
Zapewne casus Dumasa - powodzenie "teatralnego" dramatu - unaoczniał ludziom pióra klęskę romantycznych nadziei na możliwość podporządkowania spektaklu dramatycznemu
nie narzucają sposobu gry), eksponował widowiskowe walory malowniczo komponowanych obrazów, a dążenie do zadowolenia publiczności wyrażało się niezwykle wartkim biegiem akcji.<br>Okazało się oto, że na uznanie i powodzenie w teatrze może liczyć banalizująca romantyczną koncepcję sztuki produkcja masowa. Teatr romantyczny wedle stylu Dumasa oznaczał tyle, co narzucenie utworowi romantycznego sztafażu - tematów, charakterów, wystroju scenicznego. Dbałość o widowisko miała być z woli autora ważniejsza niż eksponowanie tekstu dramatu. Można to ująć inaczej: tekst powinien być pisany z myślą o tym, jak wypadnie na scenie.<br>Zapewne casus Dumasa - powodzenie "teatralnego" dramatu - unaoczniał ludziom pióra klęskę romantycznych nadziei na możliwość podporządkowania spektaklu dramatycznemu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego