Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
odnosi się zasada "usługi powszechnej" , która jako standard sieci została zaproponowana na początku XX wieku przez Theodora Vaila, ówczesnego prezesa amerykańskiego koncernu telefonicznego AT&T. Oznacza, iż "podstawowa usługa telefoniczna musi być dostępna każdemu, niezależnie od jego miejsca zamieszkania i dochodu". Zgodnie z Raportem OECD pt. "Usługa powszechna i restrukturalizacja taryf telekomunikacyjnych" [1991], obejmuje ona następujące cztery elementy:
1) powszechny dostęp geograficzny,
2) powszechny dostęp ekonomiczny,
3) powszechną wysoką jakość usługi,
4) niedyskryminacyjne taryfy.
Najistotniejsze są dwa pierwsze elementy, czyli powszechna dostępność i powszechna przystępność . Obecnie są to zasady moralne działania publicznych operatorów sieci telefonicznych. Jednak o ile łatwo wyobrazić sobie
odnosi się zasada "usługi powszechnej" &lt;gap&gt;, która jako standard sieci została zaproponowana na początku XX wieku przez Theodora Vaila, ówczesnego prezesa amerykańskiego koncernu telefonicznego AT&amp;T. Oznacza, iż "podstawowa usługa telefoniczna musi być dostępna każdemu, niezależnie od jego miejsca zamieszkania i dochodu". Zgodnie z Raportem OECD pt. "Usługa powszechna i restrukturalizacja taryf telekomunikacyjnych" [1991], obejmuje ona następujące cztery elementy:<br>1) powszechny dostęp geograficzny, <br>2) powszechny dostęp ekonomiczny, <br>3) powszechną wysoką jakość usługi,<br>4) niedyskryminacyjne taryfy.<br>Najistotniejsze są dwa pierwsze elementy, czyli powszechna dostępność i powszechna przystępność &lt;gap&gt;. Obecnie są to zasady moralne działania publicznych operatorów sieci telefonicznych. Jednak o ile łatwo wyobrazić sobie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego