Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
obrony przed treściami, które za pomocą tej kultury są nam przekazywane - tłumaczy Anna Baumgart, artystka. W manipulowaniu gotowym materiałem posunęła się ona do wprowadzenia samej siebie do cudzych filmów. W projekcie "Prawdziwe?" Baumgart wykorzystała ujęcia z dwóch filmów-ikon: polskiej komedii "Miś" oraz słynnego radzieckiego melodramatu "Lecą żurawie". Za pomocą techniki cyfrowej artystka usunęła z fragmentów filmów bohaterki i wprowadziła w ich miejsce obraz samej siebie. Inaczej mówiąc: wystąpiła w "Misiu" i "Lecą żurawie".

"Atlas" Richtera jest utopijną, heroiczną próbą uporządkowania świata. W takich projektach jak foundfootage'owe prace Baumgart czy Kozaka nie ma już richterowskich ambicji, jest za to zdecydowanie dywersyjny charakter
obrony przed treściami, które za pomocą tej kultury są nam przekazywane - tłumaczy Anna Baumgart, artystka. W manipulowaniu gotowym materiałem posunęła się ona do wprowadzenia samej siebie do cudzych filmów. W projekcie "Prawdziwe?" Baumgart wykorzystała ujęcia z dwóch filmów-ikon: polskiej komedii "Miś" oraz słynnego radzieckiego melodramatu "Lecą żurawie". Za pomocą techniki cyfrowej artystka usunęła z fragmentów filmów bohaterki i wprowadziła w ich miejsce obraz samej siebie. Inaczej mówiąc: wystąpiła w "Misiu" i "Lecą żurawie". <br><br>"Atlas" Richtera jest utopijną, heroiczną próbą uporządkowania świata. W takich projektach jak foundfootage'owe prace Baumgart czy Kozaka nie ma już richterowskich ambicji, jest za to zdecydowanie dywersyjny charakter
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego