Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 24
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
musieli się zgodzić na przedłużenie trasy TGV z Amsterdamu do Kolonii (ma ruszyć w tym roku).

Gdy francuski sukces stał się przed 10 laty oczywisty, ruszyli inni: Niemcy (Siemens), Włosi (FIAT), Szwedzi i Szwajcarzy (ABB plus Daimler-Benz), Hiszpanie z lokomotywami AVE mogącymi ciągnąć pociągi TGV, Amerykanie (pociąg Flyer według technologii GEC-Alsthom-Bombardier).

Niemcy w ciągu zaledwie 7 lat pociągami ICE objęli 3500 km linii i zdołali bez wypadku przewieźć 133 mln ludzi. W przeciwieństwie do TGV, dla ICE nie trzeba budować nowych torowisk, a tylko przystosowywać istniejące.

ICE był takim sukcesem, że już za rok miał uruchomić pociągi trzeciej
musieli się zgodzić na przedłużenie trasy TGV z Amsterdamu do Kolonii (ma ruszyć w tym roku).<br><br> Gdy francuski sukces stał się przed 10 laty oczywisty, ruszyli inni: Niemcy (Siemens), Włosi (FIAT), Szwedzi i Szwajcarzy (ABB plus Daimler-Benz), Hiszpanie z lokomotywami AVE mogącymi ciągnąć pociągi TGV, Amerykanie (pociąg Flyer według technologii GEC-Alsthom-Bombardier).<br><br> Niemcy w ciągu zaledwie 7 lat pociągami ICE objęli 3500 km linii i zdołali bez wypadku przewieźć 133 mln ludzi. W przeciwieństwie do TGV, dla ICE nie trzeba budować nowych torowisk, a tylko przystosowywać istniejące.<br><br> ICE był takim sukcesem, że już za rok miał uruchomić pociągi trzeciej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego