Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
tylko jaźń) wyraża tożsamość 'jaźni jednostkowej' i wszelkich przejawów tak zwanej obiektywnie istniejącej rzeczywistości. Z punktu widzenia 'logiki paradoksu' nie oznacza to, iż wszystko jest jedynie projekcją 'jaźni jednostkowej'. Nishida pisał: "'Jaźń' jest 'buddą', 'budda' jest 'jaźnią'-ta prawda nie oznacza, że świat jest wytworem jaźni". Nishida podkreślał bowiem, że teoria wyłączności jaźni musi być także rozpatrywana w kontekście 'logiki paradoksu', według której "jaźń nie jest jaźnią i dlatego właśnie jest jaźnią".

Teoria 'jaźni jako jedynej rzeczywistości' wyraża tylko jeden aspekt
'absolutnie sprzecznej samotożsamości'. Skoro wszystko jest sprzecznie
tożsame z jaźnią, można powiedzieć, że istnieje tylko jaźń. Nie oznacza to,
że
tylko jaźń) wyraża tożsamość 'jaźni jednostkowej' i wszelkich przejawów tak zwanej obiektywnie istniejącej rzeczywistości. Z punktu widzenia 'logiki paradoksu' nie oznacza to, iż wszystko jest jedynie projekcją 'jaźni jednostkowej'. Nishida pisał: "'Jaźń' jest 'buddą', 'budda' jest 'jaźnią'-ta prawda nie oznacza, że świat jest wytworem jaźni". Nishida podkreślał bowiem, że teoria wyłączności jaźni musi być także rozpatrywana w kontekście 'logiki paradoksu', według której "jaźń nie jest jaźnią i dlatego właśnie jest jaźnią". <br>&lt;page nr=235&gt;<br>Teoria 'jaźni jako jedynej rzeczywistości' wyraża tylko jeden aspekt <br>'absolutnie sprzecznej samotożsamości'. Skoro wszystko jest sprzecznie <br>tożsame z jaźnią, można powiedzieć, że istnieje tylko jaźń. Nie oznacza to, <br>że
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego