Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
początkowo odwołując się przede wszystkim do Sutry
Vimalakirtiego i Sutry Lotosu.
Z początku poglądy Daoshenga, który głosił, że każdy ma 'naturę buddy'
i może odkryć tę prawdę w akcie 'oświecenia nagłego', spotkały się z ostrą

krytyką - został nawet wygnany za to z klasztoru. Dopiero gdy w 430 roku
pojawiło się tłumaczenie tak zwanej dłuższej wersji Sutry o Wielkim i Ostatecznym Zgaśnięciu, w którym wyraźnie jest napisane, że nawet najpodlejszy rodzaj istot żywych, które nie przestrzegają zasad etycznych (sanskr. icchantika; chiń. yichanti; jap. issendai), może dostąpić 'oświecenia'. Daosheng zdobył więc poważny argument na obronę swojej teorii o uniwersalnej 'naturze buddy'. Orędownicy 'oświecenia
początkowo odwołując się przede wszystkim do Sutry <br>Vimalakirtiego i Sutry Lotosu. <br>Z początku poglądy Daoshenga, który głosił, że każdy ma 'naturę buddy' <br>i może odkryć tę prawdę w akcie 'oświecenia nagłego', spotkały się z ostrą <br>&lt;page nr=244&gt;<br>krytyką - został nawet wygnany za to z klasztoru. Dopiero gdy w 430 roku <br>pojawiło się tłumaczenie tak zwanej dłuższej wersji Sutry o Wielkim i Ostatecznym Zgaśnięciu, w którym wyraźnie jest napisane, że nawet najpodlejszy rodzaj istot żywych, które nie przestrzegają zasad etycznych (sanskr. icchantika; chiń. yichanti; jap. issendai), może dostąpić 'oświecenia'. Daosheng zdobył więc poważny argument na obronę swojej teorii o uniwersalnej 'naturze buddy'. Orędownicy 'oświecenia
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego