Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
Oznaczałoby
to, że przekroczenie dualizmu podmiotu i przedmiotu poznania może być
chwilowe i że należy utrwalać nową perspektywę postrzegania rzeczywistości.
Teoria 'oświecenia nagłego i praktyki stopniowej' była ostro krytykowana
między innymi przez Mazu i Linji, których uważa się za zwolenników teorii
'oświecenia nagłego i praktyki nagłej' (chiń. dunwu dunxiu; jap. tongo

tonshu). Twierdzili oni, że 'praktyka stopniowa' jest błędna zarówno przed
'oświeceniem', jak i po 'oświeceniu'.
Wydaje się, że z punktu widzenia 'logiki paradoksu' można interpretować
'praktykę nagłą' po 'oświeceniu' na dwa sposoby, które nie muszą się
nawzajem wykluczać. Pierwszy to wspomniana już metoda utrwalania zmiany
perspektywy postrzegania rzeczywistości, która sugeruje
Oznaczałoby <br>to, że przekroczenie dualizmu podmiotu i przedmiotu poznania może być <br>chwilowe i że należy utrwalać nową perspektywę postrzegania rzeczywistości. <br>Teoria 'oświecenia nagłego i praktyki stopniowej' była ostro krytykowana <br>między innymi przez Mazu i Linji, których uważa się za zwolenników teorii <br>'oświecenia nagłego i praktyki nagłej' (chiń. dunwu dunxiu; jap. tongo <br>&lt;page nr=139&gt;<br>tonshu). Twierdzili oni, że 'praktyka stopniowa' jest błędna zarówno przed <br>'oświeceniem', jak i po 'oświeceniu'. <br>Wydaje się, że z punktu widzenia 'logiki paradoksu' można interpretować <br>'praktykę nagłą' po 'oświeceniu' na dwa sposoby, które nie muszą się <br>nawzajem wykluczać. Pierwszy to wspomniana już metoda utrwalania zmiany <br>perspektywy postrzegania rzeczywistości, która sugeruje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego