Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
zhańbił (Henryk III i jego dwór); ale okrucieństwo nie wkracza na scenę, trup na niej nie pada, widz musi sam domyśleć sobie ciąg dalszy. Sztuki Dumasa wzruszały, wzburzały i gorszyły mieszczucha, a chyba stosunkowo mniej w nich było - na scenie - obrazów okrucieństwa. Zdarzają się nawet zakończenia szczęśliwe, gdy jakieś trupy torują drogę do rozwiązania konfliktów i oczywiście miłosnego happy endu (Paul Jones, Kean - podobnie jak u Słowackiego w Fantazym czy w makabrycznym Śnie srebrnym Salomei).
W dramatach Dumasa wszelkie namiętności prowadziły bohaterów do konkretnych działań, efektownie wyglądających na scenie. Nie było żadnych wielkich monologów, żadnych rozpaczy w samotności ani długotrwałej melancholii. Dialog
zhańbił (Henryk III i jego dwór); ale okrucieństwo nie wkracza na scenę, trup na niej nie pada, widz musi sam domyśleć sobie ciąg dalszy. Sztuki Dumasa wzruszały, wzburzały i gorszyły mieszczucha, a chyba stosunkowo mniej w nich było - na scenie - obrazów okrucieństwa. Zdarzają się nawet zakończenia szczęśliwe, gdy jakieś trupy torują drogę do rozwiązania konfliktów i oczywiście miłosnego happy endu (Paul Jones, Kean - podobnie jak u Słowackiego w Fantazym czy w makabrycznym Śnie srebrnym Salomei).<br>W dramatach Dumasa wszelkie namiętności prowadziły bohaterów do konkretnych działań, efektownie wyglądających na scenie. Nie było żadnych wielkich monologów, żadnych rozpaczy w samotności ani długotrwałej melancholii. Dialog
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego