Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
pozycji siedzącej
potrzebna jest tylko wiara w 'naturę buddy' i siedzenie w pozycji lotosu, czyli
w takiej pozycji, w jakiej medytował Śakyamuni.
Rywalizacja miedzy przedstawicielami szkół soto i rinzai doprowadziła
do ostrego przeciwstawiania dwóch form nauczania adeptów zen- medytacji
w pozycji siedzącej i metody 'wpatrywania się w koan'. Zgodnie z tradycją
szkoły soto medytacja uznana za 'koan przejawiony' jest uważana za
doskonalszą formę praktyki niż 'koany dawnych mistrzów' (jap. kosoku koan).
Niektórzy przedstawiciele szkoły soto głoszący wyższość medytacji
wykazywali, iż praktyka koanów ma negatywny wpływ na uczniów. Na
przykład Gesshu Soko (1618-1654), twierdził, że efektywność tej metody jest
niewielka."Kiedy
pozycji siedzącej <br>potrzebna jest tylko wiara w 'naturę buddy' i siedzenie w pozycji lotosu, czyli <br>w takiej pozycji, w jakiej medytował Śakyamuni. <br>Rywalizacja miedzy przedstawicielami szkół soto i rinzai doprowadziła <br>do ostrego przeciwstawiania dwóch form nauczania adeptów zen- medytacji <br>w pozycji siedzącej i metody 'wpatrywania się w koan'. Zgodnie z tradycją <br>szkoły soto medytacja uznana za 'koan przejawiony' jest uważana za <br>doskonalszą formę praktyki niż 'koany dawnych mistrzów' (jap. kosoku koan). <br>Niektórzy przedstawiciele szkoły soto głoszący wyższość medytacji <br>wykazywali, iż praktyka koanów ma negatywny wpływ na uczniów. Na <br>przykład Gesshu Soko (1618-1654), twierdził, że efektywność tej metody jest <br>niewielka.&lt;q&gt;"Kiedy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego