Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
spowoduje to naruszenie przebiegu komunikacji. Istotne jest też, czy daną technikę można efektywnie utrwalić w określonym nośniku informacji. Techniki wpływu społecznego, określane często mianem socjotechnik, są w literaturze powszechnie opisywane. Z reguły skupiają się jednak wyłącznie na motywacyjnym i semantycznym poziomie komunikacji. W przypadku reklamy uzupełniane są ponadto środkami, które trudno klasyfikować w sposób jednoznaczny jako perswazyjne. Są one w pewnym stopniu cechą formalną tego gatunku komunikacji masowej, jakim jest reklama. Są to środki wykorzystujące automatyczne mechanizmy percepcji. Sama konstrukcja określonej reguły perswazyjnej nie gwarantuje jeszcze osiągnięcia zamierzonego celu. Fakt ten zależy od dostosowania danej techniki do realnego kontekstu społecznego, w
spowoduje to naruszenie przebiegu komunikacji. Istotne jest też, czy daną technikę można efektywnie utrwalić w określonym nośniku informacji. Techniki wpływu społecznego, określane często mianem socjotechnik, są w literaturze powszechnie opisywane. Z reguły skupiają się jednak wyłącznie na motywacyjnym i semantycznym poziomie komunikacji. W przypadku reklamy uzupełniane są ponadto środkami, które trudno klasyfikować w sposób jednoznaczny jako perswazyjne. Są one w pewnym stopniu cechą formalną tego gatunku komunikacji masowej, jakim jest reklama. Są to środki wykorzystujące automatyczne mechanizmy percepcji. Sama konstrukcja określonej reguły perswazyjnej nie gwarantuje jeszcze osiągnięcia zamierzonego celu. Fakt ten zależy od dostosowania danej techniki do realnego kontekstu społecznego, w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego