Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
organizacji).
5 Doskonalenie
Wprowadzenie piątej funkcji zarządzania - "doskonalenie" jest, być może, propozycją dyskusyjną, nie występującą dotychczas w literaturze przedmiotu. Inspiracją dla tej propozycji było dostrzeżenie znaczenia tej funkcji w zarządzaniu jakością, przejawiającego się m.in.
występowaniem po działaniu "kontrolowanie (sprawdzanie)" działania "korygowanie" w kole Deminga oraz działania "poprawa jakości" w trylogii Jurana (zob. podrozdział 3.1). Także definicja zarządzania jakością zawarta w normie ISO 8402 uwzględnia funkcję doskonalenia jakości. Zamknięcie cyklu działania zorganizowanego kontrolowaniem, nie ukazuje dalszego ciągu działań pokontrolnych oraz istotnego aspektu całego cyklu - doskonalenia. Poza tym, funkcja doskonalenia odpowiada działaniom towarzyszącym kontroli wstępnej i regulacyjnej, a także operacjom wykonywanym
organizacji).<br>5 Doskonalenie<br>Wprowadzenie piątej funkcji zarządzania - "doskonalenie" jest, być może, propozycją dyskusyjną, nie występującą dotychczas w literaturze przedmiotu. Inspiracją dla tej propozycji było dostrzeżenie znaczenia tej funkcji w zarządzaniu jakością, przejawiającego się m.in.<br>występowaniem po działaniu "kontrolowanie (sprawdzanie)" działania "korygowanie" w kole Deminga oraz działania "poprawa jakości" w trylogii Jurana (zob. podrozdział 3.1). Także definicja zarządzania jakością zawarta w normie ISO 8402 uwzględnia funkcję doskonalenia jakości. Zamknięcie cyklu działania zorganizowanego kontrolowaniem, nie ukazuje dalszego ciągu działań pokontrolnych oraz istotnego aspektu całego cyklu - doskonalenia. Poza tym, funkcja doskonalenia odpowiada działaniom towarzyszącym kontroli wstępnej i regulacyjnej, a także operacjom wykonywanym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego