Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
ambiwalentne emocje. Odnoszę wrażenie, że czerpiesz z niego, a jednocześnie jakby próbujesz się od niego uwolnić. Czy lubisz ten dom?
Odpowiedź powinna brzmieć: tak. Uczucie miłości do niego jest na pewno stałe. Ale to jest miejsce aktywne. Każdemu aktywnemu miejscu towarzyszą sprzeczne emocje. Myślałem o zamknięciu tego domu. Wymieszaniu istniejących tu rzeczy, nie-rzeźb z rzeźbami. Byłby to rodzaj miejsca, wystawy, muzeum. To mogłoby być fajne. Ale nie jestem dostatecznie próżny. Fakt twórczości mnie krępuje. Samo słowo "artysta" jest bardzo krępujące.
W jakim sensie?
W sensie dużej dawki próżności, którą w sobie zawiera. A mnie ciągle krępuje fakt zamiany bycia artystą
ambiwalentne emocje. Odnoszę wrażenie, że czerpiesz z niego, a jednocześnie jakby próbujesz się od niego uwolnić. Czy lubisz ten dom?&lt;/&gt;<br>&lt;who2&gt;Odpowiedź powinna brzmieć: tak. Uczucie miłości do niego jest na pewno stałe. Ale to jest miejsce aktywne. Każdemu aktywnemu miejscu towarzyszą sprzeczne emocje. Myślałem o zamknięciu tego domu. Wymieszaniu istniejących tu rzeczy, nie-rzeźb z rzeźbami. Byłby to rodzaj miejsca, wystawy, muzeum. To mogłoby być fajne. Ale nie jestem dostatecznie próżny. Fakt twórczości mnie krępuje. Samo słowo "artysta" jest bardzo krępujące.&lt;/&gt;<br>&lt;who1&gt;W jakim sensie?&lt;/&gt;<br>&lt;who2&gt;W sensie dużej dawki próżności, którą w sobie zawiera. A mnie ciągle krępuje fakt zamiany bycia artystą
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego