Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
napędzających koła układu jezdnego.
Na rysunku 13.3 jest przedstawiony schemat typowej przekładni rozdziału napędu stosowanej w koparkach kołowych.
Wał wyjściowy, do którego są dołączane wały napędowe W1 i W2, otrzymuje napęd od koła zębatego z5 lub z7. Dzięki temu możliwe są dwa zakresy prędkości jazdy. Włączanie odpowiedniego koła, a tym samym wybór żądanego zakresu, odbywa się za pomocą sprzęgła S, które w niektórych rozwiązaniach może być przełączane pod obciążeniem, w trakcie ruchu koparki. Aby umożliwić holowanie koparki i jednocześnie zapobiec napędzaniu silnika hydraulicznego przez koła maszyny w neutralnym położeniu sprzęgła S, ani koło zębate z5 , ani z7 nie są połączone z
napędzających koła układu jezdnego.<br>Na rysunku 13.3 jest przedstawiony schemat typowej przekładni rozdziału napędu stosowanej w koparkach kołowych.<br>Wał wyjściowy, do którego są dołączane wały napędowe W1 i W2, otrzymuje napęd od koła zębatego z5 lub z7. Dzięki temu możliwe są dwa zakresy prędkości jazdy. Włączanie odpowiedniego koła, a tym samym wybór żądanego zakresu, odbywa się za pomocą sprzęgła S, które w niektórych rozwiązaniach może być przełączane pod obciążeniem, w trakcie ruchu koparki. Aby umożliwić holowanie koparki i jednocześnie zapobiec napędzaniu silnika hydraulicznego przez koła maszyny w neutralnym położeniu sprzęgła S, ani koło zębate z5 , ani z7 nie są połączone z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego