Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 03.06
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
widza na realizmie opowieści. Wrażenie jej wiarygodności potęguje język - postacie mówią po łacinie i po aramejsku jak mieszkańcy starożytnego Rzymu i Judei 2 tys. lat temu.

Film ma działać na emocje, chociaż dążąc do ich wywołania Gibson nie unika tanich hollywoodzkich chwytów, jak nieustanne ujęcia ruchu w zwolnionym tempie, muzyka typu suspense czy elementy filmowego horroru (wydłubywanie oka przez kruka ukrzyżowanemu obok Chrystusa łotrowi). David Denby z "The New Yorkera" napisał wręcz, iż "Pasja" jest "jednym z najbardziej okrutnych filmów w historii kina".
Czy jednak ogrom pokazywanego w zbliżeniach okrucieństwa pełni rolę dramaturgiczną, można mieć poważne wątpliwości. Gibson powiedział, że chciał
widza na realizmie opowieści. Wrażenie jej wiarygodności potęguje język - postacie mówią po łacinie i po aramejsku jak mieszkańcy starożytnego Rzymu i Judei 2 tys. lat temu.<br><br>Film ma działać na emocje, chociaż dążąc do ich wywołania Gibson nie unika tanich hollywoodzkich chwytów, jak nieustanne ujęcia ruchu w zwolnionym tempie, muzyka typu suspense czy elementy filmowego horroru (wydłubywanie oka przez kruka ukrzyżowanemu obok Chrystusa łotrowi). David Denby z "The New Yorkera" napisał wręcz, iż "Pasja" jest "jednym z najbardziej okrutnych filmów w historii kina".<br>Czy jednak ogrom pokazywanego w zbliżeniach okrucieństwa pełni rolę dramaturgiczną, można mieć poważne wątpliwości. Gibson powiedział, że chciał
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego