w pragnieniu usunięcia przyczyn wszelkiego cierpienia. Aśvaghosa twierdził także, iż tego, kto dostąpił <br>'oświecenia', cechuje niezachwiana wiara, że to, co relatywne, jest tożsame <br>z tym, co absolutne. Według Sutry Girlandy Kwiatów pierwszym z dziesięciu <br>niewyczerpanych skarbów oświeconej osoby jest wiara, iż wszystkie fenomeny <br>są puste i dlatego nie można ich uchwycić ani myślą, ani brakiem myśli. <br>Charakterystyczną cechą metody spontanicznej jest brak jakiejkolwiek <br>ustalonej formy praktyki. Mistrz dobiera sposoby odpowiednio do sytuacji, <br>zgodnie z zasadą, iż "wiele różnych ścieżek prowadzi na ten sam szczyt <br>góry". Ducha spontanicznej praktyki najlepiej wyraził Linji, mówiąc: <q>"Ze <br>wszystkich stron przychodzą do mnie uczniowie. Większość z