Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 20/04
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
na złom.
Kompleksowy (razem ze wszystkimi instalacjami) remont Ząbkowskiej rozpoczął się w ub. roku. Usunięte zostały tory, po których przez 80 lat jeździły tramwaje z zajezdni przy Kawęczyńskiej, dziś zabytkowej. Zdjęto kostkę brukową. Po kolei oddawano do ruchu poszczególne wyasfaltowane odcinki ulicy.

Asfaltu nie będzie

Na szczęście miłośnikom starej Warszawy udało się wywalczyć pozostawienie na części Ząbkowskiej zabytkowego bruku. Wcześniej urzędnicy planujący remont proponowali zerwanie kostki, usunięcie torów tramwajowych i zalanie wszystkiego asfaltem. Dopiero pod naciskiem kampanii prasowej i nacisków społeczników i konserwatora zabytków zrewidowali te plany.
Zdjęta kostka po oczyszczeniu wraca na 137-metrowy odcinek pomiędzy Brzeską a Targową. Od
na złom.&lt;/&gt;<br>Kompleksowy (razem ze wszystkimi instalacjami) remont Ząbkowskiej rozpoczął się w ub. roku. Usunięte zostały tory, po których przez 80 lat jeździły tramwaje z zajezdni przy Kawęczyńskiej, dziś zabytkowej. Zdjęto kostkę brukową. Po kolei oddawano do ruchu poszczególne wyasfaltowane odcinki ulicy.<br><br>&lt;tit&gt;Asfaltu nie będzie&lt;/&gt;<br><br>Na szczęście miłośnikom starej Warszawy udało się wywalczyć pozostawienie na części Ząbkowskiej zabytkowego bruku. Wcześniej urzędnicy planujący remont proponowali zerwanie kostki, usunięcie torów tramwajowych i zalanie wszystkiego asfaltem. Dopiero pod naciskiem kampanii prasowej i nacisków społeczników i konserwatora zabytków zrewidowali te plany.<br>Zdjęta kostka po oczyszczeniu wraca na 137-metrowy odcinek pomiędzy Brzeską a Targową. Od
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego