Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
Doświadczenie zen jest doświadczeniem intersubiektywnym, ponieważ
może, a nawet powinno, być komunikowane. Daisetsu Suzuki pisał: "Zen nie
jest konceptualne, powtarzam jeszcze raz, iż zen może być uchwycone tylko
w doświadczeniu. Ale ponieważ jesteśmy ludźmi w tym sensie, iż nie jesteśmy
niemi i bezrefleksyjni, nie możemy doświadczać czegoś, nie starając się
ujmować tego refleksyjnie, czyli nie starając się tego wyrazić".

Jak słusznie zauważa Robert E. Buswell, pisemna tradycja mistrzów zen
stanowi największą część pisemnej spuścizny wszystkich szkół buddyjskich
w Chinach. Aby odpowiedzieć na pytanie, jak język może wyrazić to, co
niewyrażalne, musimy najpierw zastanowić się nad rolą dyskursywnego
myślenia w zen.
3
Doświadczenie zen jest doświadczeniem intersubiektywnym, ponieważ <br>może, a nawet powinno, być komunikowane. Daisetsu Suzuki pisał: &lt;q&gt;"Zen nie <br>jest konceptualne, powtarzam jeszcze raz, iż zen może być uchwycone tylko <br>w doświadczeniu. Ale ponieważ jesteśmy ludźmi w tym sensie, iż nie jesteśmy <br>niemi i bezrefleksyjni, nie możemy doświadczać czegoś, nie starając się <br>ujmować tego refleksyjnie, czyli nie starając się tego wyrazić".&lt;/&gt; <br>&lt;page nr=146&gt;<br>Jak słusznie zauważa Robert E. Buswell, pisemna tradycja mistrzów zen <br>stanowi największą część pisemnej spuścizny wszystkich szkół buddyjskich <br>w Chinach. Aby odpowiedzieć na pytanie, jak język może wyrazić to, co <br>niewyrażalne, musimy najpierw zastanowić się nad rolą dyskursywnego <br>myślenia w zen. <br>&lt;tit&gt;3
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego