Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
iż w objawieniu Zaratustry jawi się jedynie Zaratustra, tj. nie ma tego "naddatku", jaki występuje w chrześcijaństwie i judaizmie. Powtarzam jednak, że nie jestem pewien, czy mam rację, bo nie znam się na tym.
A teraz o tym, jak się ma rozprawa "Idea w ruchu rewolucyjnym" do rozprawy "Źródła i ujścia nietzscheanizmu". Wydaje mi się, że na jedną sprawę zwróciła uwagę Małgorzata. Mówiła mianowicie o Berentowskiej propozycji rozumienia Nietzschego jako zarazem rewolucjonisty i kontynuatora. Otóż dla Berenta rewolucja, jeśli ma być wielka, jeśli ma przynieść z sobą cokolwiek, to pod warunkiem, że będzie kontynuacją. Jest to stanowisko dokładnie przeciwstawne eschatologicznym czy
iż w objawieniu Zaratustry jawi się jedynie Zaratustra, tj. nie ma tego "naddatku", jaki występuje w chrześcijaństwie i judaizmie. Powtarzam jednak, że nie jestem pewien, czy mam rację, bo nie znam się na tym.<br> A &lt;page nr=35&gt; teraz o tym, jak się ma rozprawa "Idea w ruchu rewolucyjnym" do rozprawy "Źródła i ujścia nietzscheanizmu". Wydaje mi się, że na jedną sprawę zwróciła uwagę Małgorzata. Mówiła mianowicie o Berentowskiej propozycji rozumienia Nietzschego jako zarazem rewolucjonisty i kontynuatora. Otóż dla Berenta rewolucja, jeśli ma być wielka, jeśli ma przynieść z sobą cokolwiek, to pod warunkiem, że będzie kontynuacją. Jest to stanowisko dokładnie przeciwstawne eschatologicznym czy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego