Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Biblioteczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1981
wszystkich nauczonych w szkole przedmiotów. Aby jednak biblioteka szkolna mogła spełnić rolę pracowni naukowej, musi odejść daleko od narzucanej jej często funkcji magazynu gotowej wiedzy, zbiorów przydatnych informacji, nagromadzonych pieczołowicie i udostępnianych w miarę potrzeby. Praca bibliotekarzy szkolnych winna koncentrować się w ścisłym współdziałaniu ze wszystkimi nauczycielami szkoły, na prowokowaniu ukierunkowanej aktywności psychicznej i społecznej wychowanków szkoły, na wzbogacaniu całej ich osobowości. Funkcją nowoczesnej biblioteki szkolnej jest także pośredniczenie i przewodnictwo w kontynuacji drogi od wiedzy uzyskanej na lekcji do jej praktycznego potwierdzenia w otaczającym nas świecie. Bibliotekarz szkolny ma największe możliwości stymulowania spontanicznego procesu postrzegania i przeżywania przez młody, nie
wszystkich nauczonych w szkole przedmiotów. Aby jednak biblioteka szkolna mogła spełnić rolę pracowni naukowej, musi odejść daleko od narzucanej jej często funkcji magazynu gotowej wiedzy, zbiorów przydatnych informacji, nagromadzonych pieczołowicie i udostępnianych w miarę potrzeby. Praca bibliotekarzy szkolnych winna koncentrować się w ścisłym współdziałaniu ze wszystkimi nauczycielami szkoły, na prowokowaniu ukierunkowanej aktywności psychicznej i społecznej wychowanków szkoły, na wzbogacaniu całej ich osobowości. Funkcją nowoczesnej biblioteki szkolnej jest także pośredniczenie i przewodnictwo w kontynuacji drogi od wiedzy uzyskanej na lekcji do jej praktycznego potwierdzenia w otaczającym nas świecie. Bibliotekarz szkolny ma największe możliwości stymulowania spontanicznego procesu postrzegania i przeżywania przez młody, nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego