Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Literatura
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1984
się tematem ontologii, jest ona metodą, która pozwala wyznaczyć ten przedmiot czyniąc go uprawnionym. Ontologia jest możliwa tylko jako fenomenologia. Skroś tego, co się pojawia, fenomenologiczne pojęcie fenomenu sięga bycia bytu, jego sensu, modyfikacji i derywacji...
Za fenomenami fenomenologii nie ma tedy naprawdę nic, ale mogłoby się zdarzyć, że byłoby ukryte to, co winno stać się fenomenem. To dlatego właśnie, że fenomeny nie są dane od razu istnieje potrzeba fenomenologii. Komplementarnym wobec pojęcia fenomenu jest pojęcie Bytu-zakrytego".
Ten cytat uzmysławia swoistość fenomenologicznej orientacji Heideggera, który w filozofii swojej chce właśnie odsłaniać "samo Bycie" (czy ściślej, jego sens). Nic tedy dziwnego
się tematem ontologii, jest ona metodą, która pozwala wyznaczyć ten przedmiot czyniąc go uprawnionym. Ontologia jest możliwa tylko jako fenomenologia. Skroś tego, co się pojawia, fenomenologiczne pojęcie fenomenu sięga bycia bytu, jego sensu, modyfikacji i derywacji...<br>Za fenomenami fenomenologii nie ma tedy naprawdę nic, ale mogłoby się zdarzyć, że byłoby ukryte to, co winno stać się fenomenem. To dlatego właśnie, że fenomeny nie są dane od razu istnieje potrzeba fenomenologii. Komplementarnym wobec pojęcia fenomenu jest pojęcie Bytu-zakrytego".<br>Ten cytat uzmysławia swoistość fenomenologicznej orientacji Heideggera, który w filozofii swojej chce właśnie odsłaniać "samo Bycie" (czy ściślej, jego sens). Nic tedy dziwnego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego