Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
nie tak. Na samym dnie mojej tak zwanej artystycznej ekspresji był zawsze rozpaczliwy protest przeciw śmierci" (F. Gado, The Passion of Ingmar Bergman, Durham 1986, USA, s. 410).
Bóg milczał wtedy, gdy wzywał go nieszczęsny pastor z Gości Wieczerzy Pańskiej, ale jego milczenie będzie równie głośne i dotkliwe, gdy będzie umierała Agnes z Szeptów i krzyków, mimo że nikt nie zapyta już o jego obecność. Straszny, nieartykułowany krzyk matki Aleksandra nad ciałem męża też będzie się unosił w górę, mimo że nieodwołalna, ostateczna samotność, również i jej samotność, pozostanie częścią ziemskiej egzystencji i tylko na ziemi znajdzie swój wyraz.

Metafizyka miłości
nie tak. Na samym dnie mojej tak zwanej artystycznej ekspresji był zawsze rozpaczliwy protest przeciw śmierci" (F. Gado, The Passion of Ingmar Bergman, Durham 1986, USA, s. 410).<br>Bóg milczał wtedy, gdy wzywał go nieszczęsny pastor z Gości Wieczerzy Pańskiej, ale jego milczenie będzie równie głośne i dotkliwe, gdy będzie umierała Agnes z Szeptów i krzyków, mimo że nikt nie zapyta już o jego obecność. Straszny, nieartykułowany krzyk matki Aleksandra nad ciałem męża też będzie się unosił w górę, mimo że nieodwołalna, ostateczna samotność, również i jej samotność, pozostanie częścią ziemskiej egzystencji i tylko na ziemi znajdzie swój wyraz.&lt;/&gt;<br><br>&lt;div&gt;&lt;tit&gt;Metafizyka miłości
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego