Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Studia Socjologiczne
Nr: 4
Miejsce wydania: Wrocław
Rok: 1976
przedmioty posiadające wartość, działające jako naturalny bodziec (bo w ten sposób najłatwiej jest nawiązać więź), ale - aby zapewnić wzajemność na każdym poziomie wymiany - tworzy się określony system o charakterze symbolicznym. Jest to system relacji, w którym poszczególne przedmioty stają się znakami i jako takie są wymieniane. Powstanie takiego systemu znaków umożliwia właśnie myślenie symboliczne. Istnienie każdego systemu (np. matrymonialnego, językowego czy jakiegoś innego) związane jest ściśle z funkcją wymiany.
Istotą społeczeństwa i więzi społecznej jest więc nawiązanie symbolicznej komunikacji; ma ona przezwyciężyć postrzeżoną przez myśl symboliczną opozycję między jednostkami a grupami społecznymi. Ostatecznie więc kultura jest systemem symbolicznej komunikacji dokonującej się
przedmioty posiadające wartość, działające jako naturalny bodziec (bo w ten sposób najłatwiej jest nawiązać więź), ale - aby zapewnić wzajemność na każdym poziomie wymiany - tworzy się określony system o charakterze symbolicznym. Jest to system relacji, w którym poszczególne przedmioty stają się znakami i jako takie są wymieniane. Powstanie takiego systemu znaków umożliwia właśnie myślenie symboliczne. Istnienie każdego systemu (np. matrymonialnego, językowego czy jakiegoś innego) związane jest ściśle z funkcją wymiany.<br>Istotą społeczeństwa i więzi społecznej jest więc nawiązanie symbolicznej komunikacji; ma ona przezwyciężyć postrzeżoną przez myśl symboliczną opozycję między jednostkami a grupami społecznymi. Ostatecznie więc kultura jest systemem symbolicznej komunikacji dokonującej się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego