Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
firmami w poszczególnych sektorach trzeba stwierdzić ponownie, że wprowadzenie od 1 stycznia 1993r. zasad Jednolitego Rynku Wewnętrznego skutkuje nasileniem się konkurencji. Wprowadzenie czterech wolności i zniesienie różnorodnych barier umożliwia redukcję kosztów produkcji i marketingu. Zwiększenie możliwości działania na wielkim rynku 15 krajów Unii Europejskiej stwarza szansę osiągania korzyści skali, co umożliwia obniżanie cen. Te przedsiębiorstwa, które nie są w stanie sprostać tej tendencji, stają się niekonkurencyjne. Wśród producentów rozwija się proces umiędzynarodowienia produkcji i zakupów, co oznacza, że poszukują oni nowych dostawców zagranicznych. Jest to szansa także dla polskich przedsiębiorstw eksportujących produkty zaopatrzeniowe. Jeśli chodzi o siłę przetargową odbiorców, to następuje
firmami w poszczególnych sektorach trzeba stwierdzić ponownie, że wprowadzenie od 1 stycznia 1993r. zasad Jednolitego Rynku Wewnętrznego skutkuje nasileniem się konkurencji. Wprowadzenie czterech wolności i zniesienie różnorodnych barier umożliwia redukcję kosztów produkcji i marketingu. Zwiększenie możliwości działania na wielkim rynku 15 krajów Unii Europejskiej stwarza szansę osiągania korzyści skali, co umożliwia obniżanie cen. Te przedsiębiorstwa, które nie są w stanie sprostać tej tendencji, stają się niekonkurencyjne. Wśród producentów rozwija się proces umiędzynarodowienia produkcji i zakupów, co oznacza, że poszukują oni nowych dostawców zagranicznych. Jest to szansa także dla polskich przedsiębiorstw eksportujących produkty zaopatrzeniowe. Jeśli chodzi o siłę przetargową odbiorców, to następuje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego