Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
działających. Jest to bowiem istotne przy podejmowaniu decyzji przyjęcia własnej strategii w tym względzie.
Istnieją trzy podstawowe strategie konkurowania, a mianowicie:
- strategia niskich cen, możliwa do stosowania przez przedsiębiorstwa działające na dużą skalę i osiągające dzięki temu korzyści skali, czyli niższe koszty jednostkowe,
- strategia dyferencjacji (różnicowania), polegająca na zaoferowaniu nabywcom unikatowych cech samego produktu lub innych elementów marketingu (np. szczególnie dobrą obsługę techniczną, gęstą sieć dystrybucji oznaczającą dobry dostęp do miejsca zakupu),
- strategia koncentracji, polegająca najczęściej na wyszukiwaniu luk rynkowych, w których popyt występujący na rynku nie jest zaspokajany.
Dokładniej te strategie będą przedstawione dalej.
W celu oceny sytuacji konkurencyjnej w
działających. Jest to bowiem istotne przy podejmowaniu decyzji przyjęcia własnej strategii w tym względzie.<br>Istnieją trzy podstawowe strategie konkurowania, a mianowicie:<br>- strategia niskich cen, możliwa do stosowania przez przedsiębiorstwa działające na dużą skalę i osiągające dzięki temu korzyści skali, czyli niższe koszty jednostkowe,<br>- strategia dyferencjacji (różnicowania), polegająca na zaoferowaniu nabywcom unikatowych cech samego produktu lub innych elementów marketingu (np. szczególnie dobrą obsługę techniczną, gęstą sieć dystrybucji oznaczającą dobry dostęp do miejsca zakupu),<br>- strategia koncentracji, polegająca najczęściej na wyszukiwaniu luk rynkowych, w których popyt występujący na rynku nie jest zaspokajany.<br>Dokładniej te strategie będą przedstawione dalej.<br>W celu oceny sytuacji konkurencyjnej w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego