Typ tekstu: Książka
Tytuł: Przekształcenia własnościowe przedsiębiorstw w Polsce
Rok: 2002
rządowy nawiązywał wyraźnie do ustawy prywatyzacyjnej zawartej w Pakcie o przedsiębiorstwie, ale w sposób jednostronny. O ile proponowane w Pakcie przywileje pracownicze wiązały się ze zgodą załogi na szybką prywatyzację przedsiębiorstwa, o tyle w projekcie ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji pp zostały jedynie przywileje, a o szybkiej prywatyzacji - jako obowiązku uprzywilejowanej strony - zapomniano. Przywileje te zostały zresztą rozszerzone w projekcie rządowym również na prywatyzację bezpośrednią, a we wniosku komisji sejmowej, promowanym przez posła SLD-OPZZ Macieja Manickiego, zostały jeszcze powiększone - do wysokości 24 średnich wynagrodzeń zamiast 18 proponowanych w przedłożeniu rządowym. Słusznie zauważył Jerzy Drygalski, że "projekt ustawy, istotnie zwiększając przywileje
rządowy nawiązywał wyraźnie do ustawy prywatyzacyjnej zawartej w Pakcie o przedsiębiorstwie, ale w sposób jednostronny. O ile proponowane w Pakcie przywileje pracownicze wiązały się ze zgodą załogi na szybką prywatyzację przedsiębiorstwa, o tyle w projekcie ustawy o komercjalizacji i prywatyzacji pp zostały jedynie przywileje, a o szybkiej prywatyzacji - jako obowiązku uprzywilejowanej strony - zapomniano. Przywileje te zostały zresztą rozszerzone w projekcie rządowym również na prywatyzację bezpośrednią, a we wniosku komisji sejmowej, promowanym przez posła SLD-OPZZ Macieja Manickiego, zostały jeszcze powiększone - do wysokości 24 średnich wynagrodzeń zamiast 18 proponowanych w przedłożeniu rządowym. Słusznie zauważył Jerzy Drygalski, że "projekt ustawy, istotnie zwiększając przywileje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego