Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
w motocyklach czymś powszechnym - spotykało się je, Lecz raczej w modelach drogich, o dużej pojemności skokowej. Nakład finansowy na hamulec tarczowy jest większy niż na rozwiązanie klasyczne, z bębnem i parli szczęk w układzie dwuwspółbieżnym lub współprzeciwbieżnym. Mechanicznie sprawa przedstawia się podobnie, ale do hamulca tarczowego lepiej pasuje hydrauliczny układ uruchamiania a ten jest droższy niż dwie dźwigienki i kawałek cięgna Bowdena.
To jeszcze nie wszystko. Hamulec tarczowy, poza swą główną zaletą - większą odpornością na zmęczenie cieplne, ma szereg dalszych wad. Jest np. wrażliwy na korozję, chyba, że stosuje się na tarcze materiał stopowy, odpowiednio droższy. Dalej - hamulec tarczowy jest bardzo
w motocyklach czymś powszechnym - spotykało się je, Lecz raczej w modelach drogich, o dużej pojemności skokowej. Nakład finansowy na hamulec tarczowy jest większy niż na rozwiązanie klasyczne, z bębnem i parli szczęk w układzie dwuwspółbieżnym lub współprzeciwbieżnym. Mechanicznie sprawa przedstawia się podobnie, ale do hamulca tarczowego lepiej pasuje hydrauliczny układ uruchamiania a ten jest droższy niż dwie dźwigienki i kawałek cięgna Bowdena.&lt;/intro&gt;<br>To jeszcze nie wszystko. Hamulec tarczowy, poza swą główną zaletą - większą odpornością na zmęczenie cieplne, ma szereg dalszych wad. Jest np. wrażliwy na korozję, chyba, że stosuje się na tarcze materiał stopowy, odpowiednio droższy. Dalej - hamulec tarczowy jest bardzo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego