Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 35
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
przez kibiców, siedzących na zboczach. Postanowiono zatem dla Wyścigu Tatrzańskiego pozyskać obrońców przyrody. W poczet członków Krakowskiego Klubu Automobilowego przyjęto prof. Walerego Goetla, jednego z pierwszych w Polsce sozologów, czyli specjalistów od naukowej ochrony przyrody. Właśnie prof. Goetel pospołu z Wilhelmem Ripperem dokonali lustracji trasy wyścigu. Profesor sugerował, by wyścig urządzać na trasie od leśniczówki na Wierch Poroniec, ale ta propozycja nie zyskała przychylności działaczy KKA Była niezbyt trudna technicznie. W końcu ustalono, że inne polskie kluby automobilowe nie będą urządzać zawodów na drodze do Morskiego Oka i tylko raz w roku rozgrywany będzie Wyścig Tatrzański. Prof. Goetel wyjednał zgodę na
przez kibiców, siedzących na zboczach. Postanowiono zatem dla Wyścigu Tatrzańskiego pozyskać obrońców przyrody. W poczet członków Krakowskiego Klubu Automobilowego przyjęto prof. Walerego Goetla, jednego z pierwszych w Polsce <orig>sozologów</>, czyli specjalistów od naukowej ochrony przyrody. Właśnie prof. Goetel pospołu z Wilhelmem Ripperem dokonali lustracji trasy wyścigu. Profesor sugerował, by wyścig urządzać na trasie od leśniczówki na Wierch Poroniec, ale ta propozycja nie zyskała przychylności działaczy KKA Była niezbyt trudna technicznie. W końcu ustalono, że inne polskie kluby automobilowe nie będą urządzać zawodów na drodze do Morskiego Oka i tylko raz w roku rozgrywany będzie Wyścig Tatrzański. Prof. Goetel wyjednał zgodę na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego