Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
Rabin Mordechai Arnon w wywiadzie dla naszego pisma powiedział, że "Żyd świecki to plagiator", że Żyd, który traci wiarę w Boga Jahwe, przestaje być Żydem. Jakie wobec tego Żyd świecki ma podstawy do uczestniczenia w dialogu religijnym?

Wchodzimy w meandry żydowskiej tożsamości, a dialog zakłada zrozumienie tych meandrów i ich uszanowanie. Stanowisko tego rabina, dla chrześcijan atrakcyjne, jest wśród Żydów odosobnione. Żydowskie zapatrywania na żydowską tożsamość są mniej więcej takie: Żydem jest ten, kto urodził się z matki Żydówki. Zasada jest prosta: dziedzictwo idzie po linii krwi; kto jest matką - wiadomo, kto jest ojcem - bywa rozmaicie. I drugi element samookreślenia - Żydem
Rabin Mordechai Arnon w wywiadzie dla naszego pisma powiedział, że &lt;q&gt;"Żyd świecki to plagiator"&lt;/&gt;, że Żyd, który traci wiarę w Boga Jahwe, przestaje być Żydem. Jakie wobec tego Żyd świecki ma podstawy do uczestniczenia w dialogu religijnym?<br><br> Wchodzimy w meandry żydowskiej tożsamości, a dialog zakłada zrozumienie tych meandrów i ich uszanowanie. Stanowisko tego rabina, dla chrześcijan atrakcyjne, jest wśród Żydów odosobnione. Żydowskie zapatrywania na żydowską tożsamość są mniej więcej takie: Żydem jest ten, kto urodził się z matki Żydówki. Zasada jest prosta: dziedzictwo idzie po linii krwi; kto jest matką - wiadomo, kto jest ojcem - bywa rozmaicie. I drugi element samookreślenia - Żydem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego