Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
wychodzi na jedno, z perspektywy
podmiotu".
6.3.4. 'IMMANENTNA TRANSCENDENCJA'
W 'nihilizmie paradoksowym' relację tego, co absolutne, i tego, co
relatywne, można określić mianem 'immanentnej transcendencji'. Warto
zauważyć, iż Nishida właśnie pod tym kątem analizuje relację tożsamości 'jaźni
jednostkowej' i 'buddy', tak istotną dla filozofii buddyzmu Wielkiego Wozu.

Nishida używa pojęcia Absolut (jap. zettaisha) na oznaczenie tego, co jest
absolutnie wolne i niczym nieuwarunkowane. Absolutem nazywamy to, co
jest "niezależne od wszystkich innych rzeczy". Nie oznaczy to, że Absolut
musi być czymś i n n y m od człowieka, musi on być n i e z a l e ż
wychodzi na jedno, z perspektywy <br>podmiotu". &lt;/&gt;<br>&lt;tit&gt;6.3.4. 'IMMANENTNA TRANSCENDENCJA'&lt;/&gt; <br>W 'nihilizmie paradoksowym' relację tego, co absolutne, i tego, co <br>relatywne, można określić mianem 'immanentnej transcendencji'. Warto <br>zauważyć, iż Nishida właśnie pod tym kątem analizuje relację tożsamości 'jaźni <br>jednostkowej' i 'buddy', tak istotną dla filozofii buddyzmu Wielkiego Wozu. <br>&lt;page nr=297&gt;<br>Nishida używa pojęcia Absolut (jap. zettaisha) na oznaczenie tego, co jest <br>absolutnie wolne i niczym nieuwarunkowane. Absolutem nazywamy to, co <br>jest "niezależne od wszystkich innych rzeczy". Nie oznaczy to, że Absolut <br>musi być czymś i n n y m od człowieka, musi on być n i e z a l e ż
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego