Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
garderoby, lecz także niechęć aktorów (a zwłaszcza aktorek) do wkładania kostiumów, które uznawali za nieodpowiednie do swego typu urody lub ośmieszające, sprzeczne z obowiązującą modą. Oficjalną akceptacją idei kostiumu historycznego w Paryżu było dopiero wystawienie pod protektoratem króla Ludwika Filipa w 1837 roku, na otwarcie muzeum w Wersalu, Mizantropa Moliera w całości w strojach z epoki. (Nieco wcześniej, za sprawą sztuk Edwarda Bulwera-Lyttona, ojca historycznego dramatu kostiumowego - Richelieu, 1833 i Księżna de la Valliere, 1836 - rangę kostiumu historycznego doceniono w Londynie).
Teatr traktowano nie tyle jako świątynię sztuki, ile raczej jako miejsce spotkań towarzyskich. W trakcie przedstawienia przeciskano się przez salę
garderoby, lecz także niechęć aktorów (a zwłaszcza aktorek) do wkładania kostiumów, które uznawali za nieodpowiednie do swego typu urody lub ośmieszające, sprzeczne z obowiązującą modą. Oficjalną akceptacją idei kostiumu historycznego w Paryżu było dopiero wystawienie pod protektoratem króla Ludwika Filipa w 1837 roku, na otwarcie muzeum w Wersalu, Mizantropa Moliera w całości w strojach z epoki. (Nieco wcześniej, za sprawą sztuk Edwarda Bulwera-Lyttona, ojca historycznego dramatu kostiumowego - Richelieu, 1833 i Księżna de la Valliere, 1836 - rangę kostiumu historycznego doceniono w Londynie).<br>Teatr traktowano nie tyle jako świątynię sztuki, ile raczej jako miejsce spotkań towarzyskich. W trakcie przedstawienia przeciskano się przez salę
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego