została określona jako <name type="tit">Oratio</> (z fragmentem tekstu Introitu), część zaś II <name type="tit">Introductio</> stanowi wstęp orkiestrowy do <name type="tit">Introitu</>. Natomiast z muzycznego punktu widzenia jest to cykl dwudziestotrzyczęściowy, ponieważ Sekwencja została podzielona na siedem części; ponadto kompozytor wprowadza własne dookreślenia niektórych strof Sekwencji <foreign lang="lat">lamentatio, coelum, infernum</> (szerzej o tym w rozdziale IV, w kontekście omówienia całej kompozycji): [I] <name type="tit">Oratio</>, [II] <name type="tit">Introductio</>, [III] <name type="tit">Introitus</>, [IV] <name type="tit">Kyrie</>, [V] <name type="tit">Graduale</>, [VI] <name type="tit">Tractus</>, [VII] <name type="tit">Dies irae</>, [VIII] <name type="tit">Quantus tremor</>, [IX] <name type="tit">Tuba mirum</>, [X] <name type="tit">Mors stupebit</>, [XI] <name type="tit">Liber scriptus</>, [XII] <name type="tit">Quid sum miser (Lamentatio</> I), [XIII] <name type="tit">Rex tremendae</>, [XIV] <name type="tit">Recordare</> (<name type="tit">Lamentatio</> II), [XV] <name type="tit">Dies irae</>, [XVI] <name type="tit">Ingemisco</> (<name type="tit">Lamentatio</> III