Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
podczas rozmów nie mówił, jaki jest polski i katolicki punkt zapatrywania na te sprawy. To tylko jeden przykład, który pokazuje jednostronność owego "dialogowania". Tak na dobre dialog rozpoczął się w kontekście sporu o klasztor wraz z ustanowieniem najpierw Podkomisji, a później Komisji Episkopatu do spraw Dialogu z Judaizmem, co nastąpiło w latach 1986-87. Wtedy spotykając się z przedstawicielami strony żydowskiej już nie tylko wysłuchiwaliśmy, co mają nam do powiedzenia, oraz ich roszczeń, ale wysuwaliśmy punkt widzenia i wrażliwość katolików w Polsce. Jako katoliccy uczestnicy dialogu byliśmy wielokrotnie, formalnie i nieformalnie, nakłaniani do tego, aby przyjąć agendę dialogu opracowywaną przez stronę żydowską
podczas rozmów nie mówił, jaki jest polski i katolicki punkt zapatrywania na te sprawy. To tylko jeden przykład, który pokazuje jednostronność owego "dialogowania". Tak na dobre dialog rozpoczął się w kontekście sporu o klasztor wraz z ustanowieniem najpierw Podkomisji, a później Komisji Episkopatu do spraw Dialogu z Judaizmem, co nastąpiło w latach 1986-87. Wtedy spotykając się z przedstawicielami strony żydowskiej już nie tylko wysłuchiwaliśmy, co mają nam do powiedzenia, oraz ich roszczeń, ale wysuwaliśmy punkt widzenia i wrażliwość katolików w Polsce. Jako katoliccy uczestnicy dialogu byliśmy wielokrotnie, formalnie i nieformalnie, nakłaniani do tego, aby przyjąć agendę dialogu opracowywaną przez stronę żydowską
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego