Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 43
Miejsce wydania: Kraków
Rok wydania: 1993
Rok powstania: 1994
stoją przecież na terenach dawnych gmin, niegdyś mających swą własną lokalną specyfikę.
Odkryć ją, poznać - to zadanie nie tylko dla nauczycieli historii.
To próba wpisania się w nurt lokalnej tradycji, budowania poczucia przynależności do niej.
Czy szkołę stać na zignorowanie takiego sposobu wychowawczego oddziaływania?
Tworzyć własną odrębność da się i w oparciu o dziś, nie tylko o wczoraj.
Może szkolną specyfikę oprzeć na uczestnictwie w kulturze, aktywności sportowej, programach autorskich lub innych mocnych stronach danej szkolnej społeczności.
Przecież i wśród tych szarych i jednakowych podstawówek mogą pojawić się szkoły poetów, filmoznawców, teatromanów, pingpongistów, biegaczy czy znawców górskich szlaków.
A może odrębność szkoły tworzyć
stoją przecież na terenach dawnych gmin, niegdyś mających swą własną lokalną specyfikę.<br>Odkryć ją, poznać - to zadanie nie tylko dla nauczycieli historii.<br>To próba wpisania się w nurt lokalnej tradycji, budowania poczucia przynależności do niej.<br>Czy szkołę stać na zignorowanie takiego sposobu wychowawczego oddziaływania?<br>Tworzyć własną odrębność da się i w oparciu o dziś, nie tylko o wczoraj.<br>Może szkolną specyfikę oprzeć na uczestnictwie w kulturze, aktywności sportowej, programach autorskich lub innych mocnych stronach danej szkolnej społeczności.<br>Przecież i wśród tych szarych i jednakowych podstawówek mogą pojawić się szkoły poetów, filmoznawców, teatromanów, pingpongistów, biegaczy czy znawców górskich szlaków.<br>A może odrębność szkoły tworzyć
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego