Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
Mało znana firma hiszpańska Sanglas postanowiła przynajmniej część tych wad wyeliminować. Jak? Bardzo prosto - chowając hamulec czy raczej jego tarcze do wnętrza jak gdyby bębna, nie zapominając wszakże o konieczności doprowadzania powietrza chłodzącego. Tarcz jest dwie, umieszczone blisko siebie w środku płaszczyzny środka koła, za to nakładek hamulcowych o trójkątnym w przybliżeniu kształcie, cztery, każda dociskana indywidualnym cylinderkiem hydraulicznym. Zabrudzenie hamulca jest znacznie mniejsze, nie zachodzi również niebezpieczeństwo jego uszkodzenia przy drobniejszych upadkach. Co więcej, wyeliminowano jednostronne oddziaływanie sił na widelec teleskopowy i nagrzewanie goleni.

Oto widok widelca teleskopowego z hamulcem tarczowym Sanglas. Płyn hamulcowy doprowadzany jest z pompy do obu stron
Mało znana firma hiszpańska Sanglas postanowiła przynajmniej część tych wad wyeliminować. Jak? Bardzo prosto - chowając hamulec czy raczej jego tarcze do wnętrza jak gdyby bębna, nie zapominając wszakże o konieczności doprowadzania powietrza chłodzącego. Tarcz jest dwie, umieszczone blisko siebie w środku płaszczyzny środka koła, za to nakładek hamulcowych o trójkątnym w przybliżeniu kształcie, cztery, każda dociskana indywidualnym cylinderkiem hydraulicznym. Zabrudzenie hamulca jest znacznie mniejsze, nie zachodzi również niebezpieczeństwo jego uszkodzenia przy drobniejszych upadkach. Co więcej, wyeliminowano jednostronne oddziaływanie sił na widelec teleskopowy i nagrzewanie goleni.<br>&lt;gap&gt; <br>Oto widok widelca teleskopowego z hamulcem tarczowym Sanglas. Płyn hamulcowy doprowadzany jest z pompy do obu stron
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego