ekspertyz naukowych i współdziałanie eksperta z użytkownikiem.<br><br><tit> 3. Psycholog jako nauczyciel i mistrz - jedność badania i nauczania</><br><br> Zacznijmy, podobnie jak w poprzednim punkcie, od przytoczenia tych fragmentów kodeksów etycznych, które odnoszą się do zasygnalizowanej problematyki. Dodatkowo przywołamy jeszcze jeden, w tym kontekście ważny dokument, a mianowicie Wielką kartę uniwersytetów europejskich (w skrócie: WKUE), uchwaloną w kolebce europejskich uniwersytetów, w Bolonii, w dziewięćsetną rocznicę powołania najstarszego w Europie uniwersytetu (pełny tekst Karty znajdzie Czytelnik u Drozdowicza, 1995).<br><br>WKUE (zasada 2.): "Działalność naukowa i dydaktyczna w uniwersytetach musi być ze sobą nierozerwalnie związana, jeśli nauczanie ma sprostać zmieniającym się warunkom, potrzebom społeczeństwa oraz postępowi