do kierowników, przedstawia się następująco:<br> 1. Stworzenie i utrzymanie orientacji przedsiębiorstwa skierowanej na ciągłe doskonalenie produktów. Planowanie ukierunkowane długofalowo na wzmocnienie pozycji konkurencyjnej na rynku, a nie na cele doraźne. Wyraźnie określona odpowiedzialność kierownictwa.<br> 2. Przyjęcie nowego sposobu myślenia, polegającego na odrzuceniu dotychczasowych norm i nawyków w zakresie błędów, opóźnień, wadliwości, brakoróbstwa, reklamacji itp.<br> 3. Podważenie skuteczności masowej, stuprocentowej kontroli jakości. Zalecenie stosowania metod kontroli statystycznej potwierdzających, że jakość jest wkomponowana w procesy zakupu, produkcji i sprzedaży.<br> 4. Podejmowanie decyzji o zakupach nie tylko na podstawie cen, lecz również jakości oraz wszystkich konsekwencji kosztowych. Dążenie do utrzymania długotrwałej współpracy z dostawcami