Typ tekstu: Książka
Autor: red. Gomulicka Barbara
Tytuł: Pisarze polskiego oświecenia
Rok: 1996
132;nader tragicznym" widzi, że dążenie do stworzenia scenicznego obrazu czasu nie mogło się powieść zarówno wskutek niewielkiej wiedzy ówczesnej, jak też właśnie naporu norm gatunkowych.
Można sądzić, że świadomość własnej podatności na wpływy niemieckich i szekspirowskich wzorów dramatycznych była wówczas u Wężyka znaczna. I że z tego też względu wahał się przed spełnieniem prośby Towarzystwa: napisania dzieła „które by zawierało w sobie historię, wzory i prawidła" dramatyczne, które miało „uznane już zasady w jasnym porządku wystawić, podać niewzruszone sztuki przepisy", „stałe prawdy przykładami utwierdzać i rozbiorem dzieł, nie pomijając ojczystych, wskazać czytelnikowi prawdziwą do celu drogę".
Wprawdzie młody
132;nader tragicznym" widzi, że dążenie do stworzenia scenicznego obrazu czasu nie mogło się powieść zarówno wskutek niewielkiej wiedzy ówczesnej, jak też właśnie naporu norm gatunkowych.<br> Można sądzić, że świadomość własnej podatności na wpływy niemieckich i szekspirowskich wzorów dramatycznych była wówczas u Wężyka znaczna. I że z tego też względu wahał się przed spełnieniem prośby Towarzystwa: napisania dzieła &#132;które by zawierało w sobie historię, wzory i prawidła" dramatyczne, które miało &#132;uznane już zasady w jasnym porządku wystawić, podać niewzruszone sztuki przepisy", &#132;stałe prawdy przykładami utwierdzać i rozbiorem dzieł, nie pomijając ojczystych, wskazać czytelnikowi prawdziwą do celu drogę".<br> Wprawdzie młody
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego