Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
napędowego
Pojedynczy przegub krzyżakowy powoduje nierównomierne przeniesienie ruchu obrotowego. Przy licznych zaletach takiego przegubu jest to jego najpoważniejsza wada. Można ją wyeliminować przez zastosowanie dwóch przegubów krzyżakowych (rys. 13.26).
Oznaczając kąt obrotu wału pośredniego p (rys. 13.26) przez , na podstawie (13.57) można napisać

Jeśli oba zakończenia widełkowe wału pośredniego leżą w jednej płaszczyźnie, to

i wobec tego

Z zależności tej wynika, że jeśli 12, to

Tak więc zastosowanie wału napędowego z dwoma przegubami krzyżakowymi na końcach zapewnia poprawne przeniesienie napędu do mechanizmów napędzanych. Warunkiem, jaki należy spełnić, jest ustawienie osi obu zakończeń widełkowych wału pośredniego w jednej płaszczyźnie
napędowego&lt;/&gt;<br>Pojedynczy przegub krzyżakowy powoduje nierównomierne przeniesienie ruchu obrotowego. Przy licznych zaletach takiego przegubu jest to jego najpoważniejsza wada. Można ją wyeliminować przez zastosowanie dwóch przegubów krzyżakowych (rys. 13.26).<br>Oznaczając kąt obrotu wału pośredniego p (rys. 13.26) przez , na podstawie (13.57) można napisać<br>&lt;gap&gt;<br>Jeśli oba zakończenia widełkowe wału pośredniego leżą w jednej płaszczyźnie, to<br>&lt;gap&gt;<br>i wobec tego<br>&lt;gap&gt;<br>Z zależności tej wynika, że jeśli 12, to<br>&lt;gap&gt;<br>Tak więc zastosowanie wału napędowego z dwoma przegubami krzyżakowymi na końcach zapewnia poprawne przeniesienie napędu do mechanizmów napędzanych. Warunkiem, jaki należy spełnić, jest ustawienie osi obu zakończeń widełkowych wału pośredniego w jednej płaszczyźnie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego