Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 38
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
są dość typowe i diagnoza stosunkowo łatwa. Przyczyną są nadmiernie wyrobione łożyska wału korbowego, w którym wytworzył się znaczny luz poosiowy. Przy wyciśnięciu sprzęgła, a więc tym samym nacisku na osadzone na końcu wału korbowego koło zamachowe, następuje wskutek wspomnianego luzu - przesunięcie (w kierunku wywieranego nacisku) wału korbowego.
Wynikiem przesunięcia wału będzie nacisk tłoków na ścianki cylindrów oraz tendencja do skośnego ustawienia się tłoków. Powoduje to duży wzrost oporów poruszania się tłoków w cylindrach, który doprowadza do zgaśnięcia silnika.
Zwiększenie (jak pisze czytelnik znaczne) obrotów, doprowadzi do przezwyciężenia tych oporów, ale nie do ich zmniejszenia. A przy dużych obrotach, zużycia też
są dość typowe i diagnoza stosunkowo łatwa. Przyczyną są nadmiernie wyrobione łożyska wału korbowego, w którym wytworzył się znaczny luz poosiowy. Przy wyciśnięciu sprzęgła, a więc tym samym nacisku na osadzone na końcu wału korbowego koło zamachowe, następuje wskutek wspomnianego luzu - przesunięcie (w kierunku wywieranego nacisku) wału korbowego.<br>Wynikiem przesunięcia wału będzie nacisk tłoków na ścianki cylindrów oraz tendencja do skośnego ustawienia się tłoków. Powoduje to duży wzrost oporów poruszania się tłoków w cylindrach, który doprowadza do zgaśnięcia silnika. <br>Zwiększenie (jak pisze czytelnik znaczne) obrotów, doprowadzi do przezwyciężenia tych oporów, ale nie do ich zmniejszenia. A przy dużych obrotach, zużycia też
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego