Typ tekstu: Książka
Autor: Bilica Krzysztof
Tytuł: WIESZCZY PTAK GAMAJUN
Rok: 2002
ptasi dar wzlatywania ponad własną małoduszność, może by Wasniecowowska prześliczna Madonna przysłuchiwała się do dziś śpiewom ulatującym z serc ku niebu...
Zastanówmy się teraz, czy sama muzyka nie odpowiada - w metaforycznym sensie - owemu doskonałemu w swej pełni ptakowi: i śpiewającemu, i szybującemu, i wieszczącemu zarazem?
Że muzyka śpiewa, nie ulega wątpliwości. Muzyka sama jest śpiewem. Ale jest także wzlatywaniem, jest nieustannym szybowaniem. Nie ma śpiewu, nie ma melodii bez ciągłego wznoszenia się i opadania. Melodia się wznosi, by wezbrały uczucia słuchających, i opada, by nie przebrały swej miary. Muzyka, która nie może się wznieść lub która wznieść się nie potrafi, jest
ptasi dar wzlatywania ponad własną małoduszność, może by Wasniecowowska prześliczna Madonna przysłuchiwała się do dziś śpiewom ulatującym z serc ku niebu...<br>Zastanówmy się teraz, czy sama muzyka nie odpowiada - w metaforycznym sensie - owemu doskonałemu w swej pełni ptakowi: i śpiewającemu, i szybującemu, i wieszczącemu zarazem?<br>Że muzyka śpiewa, nie ulega wątpliwości. Muzyka sama jest śpiewem. Ale jest także wzlatywaniem, jest nieustannym szybowaniem. Nie ma śpiewu, nie ma melodii bez ciągłego wznoszenia się i opadania. Melodia się wznosi, by wezbrały uczucia słuchających, i opada, by nie przebrały swej miary. Muzyka, która nie może się wznieść lub która wznieść się nie potrafi, jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego