Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
jest do końca
nieuzasadnione. Modelowe ujęcie dzieła sztuki - takie jakie jest tutaj
prezentowane - musiałoby w swej strukturze zawierać miejsce, gdzie
wartości byłyby elementami tej struktury lub posiadać takie elementy
(ich reprezentacje modelowe), w których wartości znajdowałyby swój
fundament bytowy.
Przedstawiane tutaj stanowisko wynika z założenia, że świat wartości
jest bardziej "ważki" ontologicznie niż status ontologiczny dzieła
sztuki. Przyjmujemy, że dla wartości estetycznych niekonieczne jest
istnienie dzieł sztuki, ale dla świata sztuki świat wartości
jest konieczny. Człowiek pełni tutaj rolę "wiązania" pomiędzy
tymi sferami bytu, w tym znaczeniu, że jedną wytwarza a dla drugiej
tworzy. W budowie konkretnych dzieł sztuki nie znajdujemy
jest do końca<br>nieuzasadnione. Modelowe ujęcie dzieła sztuki - takie jakie jest tutaj<br>prezentowane - musiałoby w swej strukturze zawierać miejsce, gdzie<br>wartości byłyby elementami tej struktury lub posiadać takie elementy<br>(ich reprezentacje modelowe), w których wartości znajdowałyby swój<br>fundament bytowy.<br> Przedstawiane tutaj stanowisko wynika z założenia, że świat wartości<br>jest bardziej "ważki" ontologicznie niż status ontologiczny dzieła<br>sztuki. Przyjmujemy, że dla wartości estetycznych niekonieczne jest<br>istnienie dzieł sztuki, ale dla świata sztuki świat wartości<br>jest konieczny. Człowiek pełni tutaj rolę "wiązania" pomiędzy <br>tymi sferami bytu, w tym znaczeniu, że jedną wytwarza a dla drugiej<br>tworzy. W budowie konkretnych dzieł sztuki nie znajdujemy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego