Typ tekstu: Książka
Autor: Miłosz Czesław
Tytuł: Legendy nowoczesności
Rok: 1944
jest w środku, jest czapką-niewidką, przy jej pomocy widzowi wolno iść śladem detektywa do spelunek portowych, wznosić się z lotnikiem w powietrze, uczestniczyć w zbrodni. Kiedy zapalą się światła, w jego wyobraźni odbywa się dalszy ciąg: wędruje z Chaplinem odchodzącym w głąb ekranu pustą szosą, już obmyśla jego dalsze wcielenia albo umieszcza na Broadwayu nigdy nie widziany romans, zlepiony ze strzępów własnych i cudzych romansów.
Jest głęboki związek między filmem i mitem miasta-potwora, miasta-Lewiatana. Film, odpowiadając potrzebie, którą można określić jako wzrokową eksploatację rzeczywistości, bierze na siebie misję ukonkretnienia owego mitu, tkwiącego w świadomości zbiorowej - misję tę przez
jest w środku, jest czapką-niewidką, przy jej pomocy widzowi wolno iść śladem detektywa do spelunek portowych, wznosić się z lotnikiem w powietrze, uczestniczyć w zbrodni. Kiedy zapalą się światła, w jego wyobraźni odbywa się dalszy ciąg: wędruje z Chaplinem odchodzącym w głąb ekranu pustą szosą, już obmyśla jego dalsze wcielenia albo umieszcza na Broadwayu nigdy nie widziany romans, zlepiony ze strzępów własnych i cudzych romansów.<br> Jest głęboki związek między filmem i mitem miasta-potwora, miasta-Lewiatana. Film, odpowiadając potrzebie, którą można określić jako wzrokową eksploatację rzeczywistości, bierze na siebie misję ukonkretnienia owego mitu, tkwiącego w świadomości zbiorowej - misję tę przez
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego