Należy pamiętać, iż każda <br>czynność człowieka, nawet najbardziej trywialna, jest przejawem sprzecznej <br>tożsamości 'jaźni jednostkowej' i 'buddy' - człowiek jest 'buddą' także <br>wtedy, gdy myje miskę i przynosi wodę. <br>Qingyuan Weixin (jap. Seigen Ishin, IX) powiedział: <q>"Kiedy trzydzieści <br>lat temu rozpocząłem praktykę zen, góry były górami, a rzeki rzekami. <br>Kiedy osiągnąłem wejrzenie w rzeczywistość, dzięki wskazówkom <br>mistrza pojąłem, że góry nie są górami, a rzeki nie są rzekami. <br>Ale teraz, kiedy osiągnąłem sferę ostatecznego wyzwolenia, wiem, <br>że góry są górami, a rzeki rzekami".</> Masao Abe zwraca uwagę <br>na to, że ostatnie zdanie należy rozumieć z punktu widzenia logiki <br>'absolutnie sprzecznej samotożsamości', ponieważ